“`html
Küçükçekmece’de Metrobüs Kazası: İlk Duruşma Gerçekleşti
İstanbul’un Küçükçekmece ilçesinde meydana gelen metrobüs kazası, yürekleri burktu. İki metrobüsün kafa kafaya çarpışması sonucu bir kişi yaşamını yitirirken, 51 kişi de yaralandı. İlk duruşmada, metrobüs şoförünün tutukluluk halinin devam etmesine, dört tutuklu sanığın ise serbest bırakılmasına karar verildi. Metrobüs şoförü Düzgün Murat Çetin, yaptığı savunmada “Yola çıktım, kör noktada açılmış bir yol vardı. Görür görmez fren yaptım ve o an freni bırakmadım. Amirlerimi ezmemek için karşı yönden gelen metrobüsün sağ arka kısmına vurmak zorunda kaldım” dedi.
Olay, 29 Ağustos 2024 tarihinde Küçükçekmece’de gerçekleşmişti. Bir metrobüs, karşı yönden gelen bir başka metrobüse çarparak meydana gelen kazada bir kişi hayatını kaybetmiş, 51 kişi de yaralanmıştı. Küçükçekmece Cumhuriyet Başsavcılığı’nın hazırladığı iddianamede, metrobüs şoförü Düzgün Murat Çetin ile birlikte, İBB denetim amiri Hüseyin Pazarlı ve İETT Metrobüs Daire Başkanlığı Metrobüs Filo Yönetim Merkezi saha amiri Şafak Yıldız gibi dört sanığın ‘taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olma’ suçlamasıyla 2 yıl ile 15 yıl arasında hapis cezası talep edildi. Duruşma, Küçükçekmece 8. Ağır Ceza Mahkemesi’nde gerçekleşti ve bazı tutuklu sanıklar ile avukatlar da katıldı.
“YOLCU GÜVENLİĞİ İLE İLGİLENİYORUM”
Duruşmada savunma yapan İBB denetim amiri Hüseyin Pazarlı, “Ben yalnızca altımdaki amirlerin işe gelip gelmediğini kontrol etmek ve metrobüsler durduğunda yolcuları güvenli bir şekilde aktarmakla ilgileniyorum. Yol yapımı ve denetim konularında bilgisizim” diyerek konuyla ilgili sorumluluğunu vurguladı.
“ASFALTİ BETONLA KAPLAMA ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR”
İnşaat firmasının şantiye şefi Muhammet Sertaç Kazıcı, “2022’den itibaren asfalt yolu betonla kaplamaya başladık. Her gün 400-450 metre kaplama yapıyoruz. Güvenlik tedbirlerimizi her zaman uyguluyoruz, ancak bilirkişi raporunda bu tedbirlerin yetersiz olduğu belirtildi. Metrobüs yolları Karayolları Trafik Kanunu’na tabi değildir” şeklinde bilgi verdi.
“DAR YOLDA GÜVENLİK TEKBİRLERİ YETERSİZ”
Kazıcı, “Metrobüs yolu çok dar ve büyük uyarı tabelaları kullanmamızı engelliyor. Bu nedenle şoförler cep telefonları ile bilgilendiriliyor. Tüm güvenlik önlemlerimizi aldık ve geçmişte hiç kaza yaşamadık” ifadelerini kullandı.
“METROBÜS YAPIMINDAN SORUMLU KİŞİYİM”
Proje müdürü Niyazi Baştürk ise, “Metrobüs yolunun yapımından ben sorumluyum ama şantiyede herhangi bir görevim yok. Burada eksik olan bir durum yok. Olay günkü kaza, şoförün verdiği yanlış karar sonucunda gerçekleşti” diye belirtti.
“İLK SEFERİMDE KAZA OLDU”
Metrobüs şoförü Düzgün Murat Çetin savunmasında, “Yıllardır bu işi yapıyorum ve bu kaza, benim ilk seferimdi. Mesaj geldiğini hatırlamıyorum, kazadan önce 15 dakika araçta beklemiştim” dedi. Çetin, “Kör noktada açılmış bir yol vardı. Ama frenleme sürecim devam etti ve karşımdan gelen metrobüsün sağ arkasına çarpmak zorunda kaldım. Yaralıların başında bekledim ve burada kusurlu olmadığımı düşünüyorum” şeklinde konuştu.
“ÇOK MAĞDUR OLDUM”
Duruşmaya katılan Şeyma Özcan, kazada bacağının kırıldığını ve iki kez ameliyat geçirdiğini anlatarak, “Kaza anını hatırlamıyorum. İşe de gidemiyorum, çok mağdur oldum” dedi.
Mahkeme, metrobüs şoförü Çetin’in tutukluluk halinin devamına, diğer dört tutuklu sanığın ise adli kontrol şartıyla serbest bırakılmasına karar verdi. Duruşma, eksiklerin giderilmesi amacıyla ertelendi.
İDDİANAME DETAYLARI
Küçükçekmece Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede, 29 Ağustos 2024’teki kaza ile ilgili ayrıntılar verildi. İddianamede bir kişinin yaşamını yitirdiği, 32 kişinin müşteki olarak yer aldığı belirtildi. Ayrıca, olay günü Yenibosna ile İBB Sosyal Tesisleri metrobüs durağı arasındaki yol yapım çalışmaları detaylandırıldı. Çetin’in kaza anında yol değişikliği yapmadığı, bu nedenle çarpışmanın meydana geldiği vurgulandı.
(DEMİRÖREN HABER AJANSI)
“`